Komiks prosto z… komputera? Czemu nie! Tym bardziej, że w dzisiejszych czasach narzędzia cyfrowe bardzo wspierają nie tylko cykl wydawniczy książek, ale też samą pracę twórczą pisarzy, grafików czy ilustratorów.
Właśnie w buty grafików weszli uczniowie piątej klasy Szkoły Podstawowej nr 5 w Gnieźnie – wcielili się bowiem w autorów komiksów. Przy pomocy programu Schratch projektowali swoje własne komiksowe „opowieści wigilijne” pod okiem bibliotecznego partnera ZiP. Zabawa i Programowanie.
Wszystko w ramach bibliotecznych warsztatów „Królewskie Gniezno Czyta… w cyfrowej bibliotece”, łączących elementy czytelnicze i cyfrowe. Dzieci wykorzystują sprzęt komputerowy i aplikacje cyfrowe, by tworzyć treści książkowe – komiksy, okładki książek i ilustracje. Zajęcia pokazują dzieciom, że biblioteka nie jest passe; że coś dla siebie znajdą w niej nawet „cyfrowi tubylcy” (jak czasami określa się młode pokolenie).
Warsztaty są częścią bibliotecznego projektu „Królewskie Gniezno Czyta 2022” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
W związku z dbałością o poziom komentarzy prowadzona jest ich moderacja. Wpisy mogące naruszać czyjeś dobra osobiste lub podstawowe zasady netykiety (np. pisanie WIELKIMI LITERAMI), nie będą publikowane. Wszelkie uwagi do redakcji należy kierować w formie mailowej. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.